Ventetid og kveldstanker

Når dagene er tunge! Nettene mine blir kortere, og dagene føles tung og energi løse.


Prøver å holde meg «opptatt» så tiden skal gå fort, men jeg husker slutten av svangerskapet med min datter gikk tregt. Jeg gikk 7 dager over tiden, og de syv dagene var de lengste gjennom hele graviditeten. Gikk rundt i en nattbukse og T-skjorte som var pappa sitt. Denne gangen har jeg lagt på meg lite, gått litt opp og ned i vekt. Jeg hadde høyere vekt i startfasen denne gangen, men jeg har lagt på meg 8 kg og har 8 uker igjen! 🙂 Tenker kiloene kommer i rekord nå på slutten.

Gleder meg sånn til å se gutten vår, hvordan han blir som person og hvordan hverdagen blir for oss tre. Om han er en rolig baby, eller om det blir fult kaos i starten. Tusen sprs og nok uker igjen til jeg får svar.

Alt her hjemme er klart. Jeg tar meg selv i å se på vognen, å glede meg over framtidige trilleturer. I dag måtte jeg ta den inn i stuen for å se sååå fin den er :)))

I utganspunktet følte jeg for å være bare meg i årene framover, reise og oppleve verden nå som min datter er flyttet og står på egne ben. Samtidig har jeg alltid villet ha flere barn, så selv om det har gått 19 år er det fortsatt fantastisk. Sprøtt å tenke på at han lille krabaten i magen, blir onkelen til det vakre barnebarnet mitt! :))

Noen ganger snus alt på hodet og realiteten blir en annen, i starten var jeg så redd for å begynne på nytt med enda et barn. Nå er jeg så klar for å bli mamma igjen, og vet valgte jeg tok var 100% riktig for meg. O ville ha flere barn og sa det fra starten av forholdet, så jeg lekte meg tanken jeg også selv om det var en fjern tanke at jeg kunne bli det.

Neste som står for tur her hjemme er barnerommet, ååå som jeg gleder meg til det. Jeg vet akkurat hvordan jeg skal ha det. Jeg har et ønske om at speilet fra solidehjem, skal stå langs ene veggen i starten. Sånn som jeg ser det for meg blir det veldig fint 🤩

Ønsker meg også en gyngestol, jeg kan sitte i når jeg ammer han på kvelden. Helst en skikkelig gammel gyngestol jeg kan fikse opp, så leter for harde livet på Finn.

Vuggen hans er brukt i generasjoner, syns det e så søtt at Olai’en har brukt den når han var baby ❤️Slike ting gir litt ekstra verdi, og gjør det spesielt på en annen måte enn noe nytt.

Soverommene her er vegg i vegg, men er en god stund til han skal ta i bruk det rommet så jeg stresser ikke.

Jeg skal ha gutten vår hos oss i starten så klart. Det gir meg mulighet til å drømme meg vekk i interiør, og ideer til hans rom lenge enda heldigvis. Åååå som jeg gleder meg, kribler i magen etterhvert som ukene går ☺️

Barseltiden er så fin, det ser jeg så fram til. Enda mer nå som vi er 2 som alt som skjer… at vi er to om gleder, små framskritt i utviklingen og ikke minst to om å oppdra barnet.

Tror jeg er mest takknemlig over at vi er sammen om alt som har skjedd fram til nå i svangerskapet, men også den fine tiden vi har foran oss.

Da jeg var 19, og fikk jenten min var jeg mer eller mindre alene. Alene om alt jeg skulle lære meg, alene om omsorg, behov, kjærlighet og alle opplevelser/nedturer underveis.
Faren hennes har gjort sitt for å strekke til, men aldri kommet dit jeg ønsket at han skulle/eller han burde være!

Selv ikke etter at han ble en «fri» fugl har han stilt opp for verken vår datter, eller barnebarnet hans. Jeg tenker at enkelte har en for stor egosentrisk holdning til livet, og egne behov til å kunne bry seg. Vi var ung når vi ble foreldre, men den unnskyldningen har han ikke lengre. For min datter sin del er det trist å se på, men så vet jeg at hun aldri har manglet omsorg eller kjærlighet, selv om det ikke har kommet fra han det burde komme fra.

Det skal mye til for å kalle seg mamma eller pappa. Ikke alle er egnet til å bli foreldre dessverre, selv om de har et ønske om det. Det er blitt en realitet jeg aksepterer, etter så mange år. Jeg skulle likevel ønske han gjorde sitt ytterste for å ta igjen for tapt tid med barna sine. Den dagen kommer ikke i hans tilfelle, og det er sårt. Sårt for min datter og sønnen hans, men også for meg.

Håper livet behandler dere bra der ute i verden. Jeg er begynt å planlegge sommerferie allerede, og er inne å ser på reiser til oss 3 ❤️ Det skal bli fint å dra bort i sommer med den lille familien min.

Siden dagene er så tunge er det fint likevel, masse tid til planlegging og andre ideer. Kjeder meg så fort, så godt kroppen bremser meg fra å fly høyt og lavt de siste ukene før sønnen vår ønskes velkommen!:))

Ha en fin kveld folkens 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg