Torsdag i Latvia


Vi mellomlandet i Helsinki på vei ned her, og da hadde jeg en bad feeling på videresending av bagasjen vår. Selve mellom landingen og flyplass osv var det ikke noe å utsette på.

For meg som er gravid syns jeg det egentlig var bedre å ha en landing mellom Bergen og Riga, enn å fly direkte. Flyet vårt landet i Riga rundt 17.30 lokal tid (+ 1 time fra vår tid)

Sto å ventet på bagasjen, da vi fikk melding om at hans koffert fortsatt var i Norge forsinket til i dag. Ble stående en stund å vente på min bagasje, som heller ikke kom.

I motsetning til hans, fikk jeg ikke noe beskjed og endte opp i lost and found for å etterlyse bagasjen til oss begge, og hvor lang tid dette ville ta.

I følge dem skal bagasjen vår bli levert på hotellet fra et fly som lander i 10 tiden i dag, noe jeg vet Olai’en min gleder seg over. Han har hatt halsbetennelse, bihulebetennelse og problemer med ørene ganske lenge og begynte på antibiotika like før jul, en kur som nå stoppet helt opp pga bagasjen vår ikke kom med oss.

Han var akkurat begynt å føle seg en smule bedre, så håper det ikke ødelegger formen hans i dagene som kommer. Jeg hadde det viktigste med meg i vesken, men merker at en dusj, nye klær ( varmere klær) hadde vært tipp topp etterhvert, nå krysser jeg fingrene for at vi får det levert i dag.

Etter vi kom i går, sjekket vi inn på hotellet og tok trikken til sentrum.

Vi bor ganske sentralt. Når vi kom var det sludd og kaldt så 3 stopp med trikken var meget verdt det.

Jeg er overrasket over hvor fint Riga er, veldig stilfullt og gjennomført over alt vi har vært til nå. Masse shopping sentre, små smug med antikk butikker og ikke minst fantastiske historiske bygg som ga meg frysninger.

Vi gikk rundt i mange timer uten å tenke over klokken, før det nesten var rukket å bli stengetid på de fleste restauranter. Vi fant et steak house som virkelig levde opp til anbefalingen i brosjyren fra hotellet. Jeg satt å trippet etter å ta bilder, men restauranten var full med unntak av et pr bord så dit må jeg tilbake. Atmosfæren var upåklagelig. Interiøret veldig western inspirert.

Så utrolig gjennomført, at vi begge ble sittende å oppdage nye ting mens vi ventet på maten. Vi spiste biffburger begge to, og det var uten tvil den beste jeg har spist på tur til nå.


På vei tilbake på hotellet var vi innom et senter, og handlet litt til småting til kjøleskapet. Tok taxi tilbake, og gikk litt rundt på hotellet for å se hvordan det var. Så home alone i sengen og sovnet i 00 tiden. En meget vellykket første dag, og jeg gleder meg til fortsettelsen allerede.

Elsker å dra bort, og denne turen er ingen unntak. Gleder meg til fortsettelsen, og nyter livet på tur med mannen i mitt liv.

Setter så stor pris på de små øyeblikkene med han, at jeg får sommerfugler i magen.

Vi skriver brått og plutselig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg