Mix av siste dagene i Riga

 

 


På kvelden i går var vi hos frisøren. Dro til byn, shoppet og spiste middag.

 

Var tilbake på hotellet i 20 tiden, slappet av litt og ordnet oss for å gå ut. Endte opp på en lokal pub et stykke fra hotellet. Ganske koselig sted, med masse folk. I følge O hadde de legendariske drinker også. Merker at jeg savner å kunne ta meg en drink, et glass vin osv.  Jeg drikker sjeldent til vanlig, fordi jeg som oftest er på jobb i helgene. Likevel hadde det vært godt på tur, å kunne drikke det jeg vil. Enkelte dager føler jeg tiden går så sent, men når jeg tenker over at jeg bare har ti uker igjen så har svangerskapet gått veldig fort også. Det ga sikkert ingen mening!


I går chillet vi på hotellet til langt utpå dagen, spiste frokost og tok oss en power nap. Vært ganske tidlig oppe hver eneste dag siden vi kom, så det ble en ganske digg og avslappet dag.

Dro inn til Riga i 17 tiden. Spiste middag på en  restaurant som ligger midt i gaten mellom gamle byen og den nye delen. Gått forbi der flere ganger og stemningen på det stedet, kan føles på utsiden av «teltet» som er selve restauranten. God mat, masse gjester, bra service og en vill matopplevelse. I tillegg har de live musikk hver eneste kveld, og det trekker nok en del gjester.

Som vanlig så jeg i menyen og suppene fristet egentlig mest, men spiste biff siden O mente det skulle bare mangle siste kvelden.

Angret ikke, men ble så mett at det ble en smule ubehagelig etterpå. Hadde ikke plass til dessert, noe som jeg unner meg hver gang vi e på tur…

Jeg kjenner at jeg deler kropp med han lille tassen i magen, for jeg har litt plassmangel 😆☺️😉

Merker det spesielt når jeg spiser. Små måltid gjør ikke noe, men en vanlig middagsporsjon blir jeg usedvanlig mett av.

Vi shoppet litt drikkevarer, små gaver og gikk rundt en god stund etter middagen. Var tilbake på hotellet i 22 tiden, som passet oss begge ganske bra. Lå i sengen og så et pr episoder av Star, herregud for en serie. Jeg har vært totalt oppslukt siden første episode, og det blir bare bedre og bedre. Her har jeg glemt hele serien for et pr dager, noe som kun kan bety at jeg har kost meg vilt med skatten min!;) Elsker virkelig å dra på tur med han, oss to alene eller sammen med andre har ikke spilt noe rolle. Denne gangen syns jeg det skulle være oss to, og det er jeg glad for at jeg valgte.

Snart er hverdagen med en baby en realitet, så alt av alenetid nå er veldig verdt det.

I dag da vi våknet spiste vi frokost, pakket ferdig, dusjet og gjorde oss klar. Taxi turen til flyplassen tok ca 10 min. På vei inn i avgangshallen får jeg melding at flyet e forsinket, ny tid vil være når vi egentlig skulle landet i Bergen. Eneste jeg bekymret meg var at det skulle bli så gale, at vi måtte tilbragt en natt på hotell i Finland.

Flyet vårt gikk fra Helsinki nesten halv seks lokal tid, så da e vi hjemme rundt  halv syv. Noe som ikke er mer enn 1,5 time for sent heldigvis.

Kjenner jeg gleder meg vilt til å komme hjem, slappe av og lade opp til i morgen!:) Tenk at året straks er ved veis ende, jeg er så klar for å starte 2020.

Riga du har vært en minnerik opplevelse, og en babymoon jeg ikke ville vært foruten!

Vi sees nok brått og plutselig igjen!;))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg