Gravid på nattestid

Hvor lenge sover dere i løpet av en natt??

Kroppen min har alltid trengt mellom 5-6 timer med søvn for at jeg skal føle meg opplagt, og klar for en ny dag.

I det siste har jeg ikke sovet i nærheten av det kroppen trenger på natten. Sovner jeg i 23 tiden, er jeg lys våken midt på natten.Veldig ofte ligger jeg i sengen og vrir meg en evighet, om jeg ikke bare står opp.

Tenker at søvn på natten er så viktig, men nå som jeg er gravid får jeg følge den rytmen jeg har fått. Jeg prøver derfor å sove litt på dagen. Det er super slitsomt å måtte hente inn igjen timer på dagtid, for da har jeg så mye annet som skal gjøres.

Den siste tiden har jeg gått usedvanlig mye til legen, jeg er heldig som har en lege som følger meg opp så godt som han gjør. Merker likevel at å gå så ofte dit, sliter på humøret og energi nivået. Mellom Haukeland og legekontoret, har det ikke vært så mye tid til overs for innimellom der må jeg prøve å sove også.

Da jeg gikk gravid med min datter, gruet jeg meg voldsomt til fødselen. Hadde ikke merkbare plager eller problemer med søvn den gang, sett bort fra redselen.

Nå er det ganske mye og når roen senker seg, dukker det opp en ny utfordring.

Jeg er veldig takknemlig for å være gravid, fordi det langt fra er en selvfølge at jeg skulle blitt det. Jeg vet at å bære fram et barn er en gave veldig mange aldri får mulighet til å oppleve.

 


Å oppleve det med min kjære som er så støttende, god og tilstede, gjør at jeg forelsker meg i han på nytt. Han har måtte takle hormoner, humørsvingninger, gråt, latter og tårer og tar fortsatt det meste med et stolt smil.

Jeg gleder meg over tiden som kommer, og prøver å se framover.

Kontroll, legebesøk, sykehus osv er en del av pakken. Ingen svangerskap er like, men dette har ikke vært noe dans på roser. Jeg vet jeg at når det er over sitter jeg med verdens vakreste mirakel, prøver derfor å tenke så positivt som mulig.

I morgen har min kjære bursdag, så jeg gleder meg til middag, hotell og kos!:)) Nå skal jeg gjemme unna gaven hans,å pakke til morgen dagen.

Ha en fin dag folkens!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg