Cruise til Danmark


Vi sjekket inn rundt 12.40 mandag, båten gikk 14. Satt å ventet en stund på å få sjekke inn, fordi båten var forsinket til Bergen. Vi var også litt sen avgårde, med en liten halvtime forsinkelse. Har visst om værmeldingen noen dager, så prøver å ta det med et smil. Tenker at om storm varselet hadde vært så ille, hadde ikke båten fått gå fra havn igjen.

Vel ombord gikk vi litt rundt på båten. Oppgraderte lugarene til captain’s view, noe som passet meg ypperlig siden jeg får litt klaus av de micro lugarene.

Handlet noe snacks i taxfree’n og så en julefilm på lugaren.

Senere var vi ute å spiste middag bare oss to, noe som var etterlengtet. Gikk en tur på bingo hele gjengen.

Jeg tror alltid jeg vinner, men blir heldigvis like glad når andre går av med seieren.

Planen var å sove litt etter det så jeg var klar for kvelden, men fikk ikke sove som vanlig.

På kvelden var det masse fin underholdning, overraskende bra band ombord. En del drita fulle mennesker jeg kunne klart meg uten, og allsang i sportsbaren før vi fant sengen.

Alt i alt en vellykket første dag ombord.

 

I dag hadde jeg håpet på å få dra en tur til Ålborg, og hadde gledet meg egentlig veldig.

Med en fyllasyk type som sov alt for lite når vi ankom Danmark, så ga jeg opp den ideen.

Jeg sto opp i ni tiden, dusjet og spiste frokost, satt meg på dekk og har tatt bilder.

Jeg er så fascinert av vær og sjø at jeg kunne blitt sittende i timesvis, med solen i tillegg har meg og turneren i magen hatt en fin morgen.

Akkurat nå funderer jeg på hva mer dagen har å by på, kjøpt meg kaffe på Starbucks og nyter eget selskap.

Venter på at taxfree’n skal åpne igjen så jeg kan shoppe siste rest av gaver til jul, og noe nytt til meg selv. Været er fortsatt strålende og denne «såkalte» stormen har foreløpig ikke meldt sinn ankomst.

Skulle ønske jeg hadde siljemor med på tur, for vi e rå på å nyte de små tingene livet har å by på.

Du e savnet vennen.

Når gjengen var på bena gikk vi å spiste lunch. Tok enda en tur i taxfree’n. Så var det tid for nok en runde bingo, hvor jeg tror samtlige lo. Der sitter min far i drøye 10 min, uten å merke at han hadde bingo på 2 fulle rekker. Ble en del latter fra bingoverten, gjester og han selv som satt å klaget på hvor mange tall som hadde gått uten en vinner.

Det e bingo kongen sin det.

Gikk å spiste middag litt tidligere enn dagen før, og ble sittende med et par fra Askøy. Veldig koselige mennesker, så latteren satt løst.

Vel tilbake i Hirtshals i går rundt kl 19, kom stormvarselet og før vi var kommet oss til kl 21 var det i gang.

Først ble mamma likblek, og spydde fra første bølgen. Etter hun var min kjære i gang.

Jeg tror jeg spydde fordi de var dårlige, og det ble ikke verre for min del.

Bølgene derimot var ekstrem, og rev tak i båten som om vi var en liten balje. Været holdt det gående til i dag tidlig engang, og jeg var sjeleglad når vi var kommet til Stavanger og det endelig roet seg.

Nå er vi kommet oss hjem, noe som var vanvittig deilig etter den natten vi hadde. Alt i alt har det vært en gøy tur fra start til ende. Mye latter, god mat og godt selskap. 

Nye minner, deilige avslappende døgn og en tur rikere sammen med skatten min, perfekt!:)))

I morgen har jeg noe på planen, som jeg gleder meg vilt til å få gjennomført, så her blir det tidlig kveld ❄️

Nyt livet, mitt leker for øyeblikket og jeg koser meg vilt.

Brått er jeg tilbake!

Vi skrives!:))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg