Babyshower



På lørdag morgen våknet jeg ganske tidlig. Spiste en god frokost og tok en lang dusj. Så litt på TV å ventet på at min datter skulle hente meg, rundt kl 13. Vi hadde planlagt å gå til en venninne av meg, å se gjennom noen babyklær. Jeg tenkte faktisk ikke over avtalen, fordi slike ting er helt vanlig i min vennekrets. Vi hjelper til der vi kan, så å arve noen sett med babyklær var ikke noe mer spesielt enn andre dager.


Vi parkerte utenfor og straks jeg åpnet døren hos henne, kom en annen venninne av oss hoppende fram med tlf klar i hånden og filmet. Tenkte hun der altså, så fikk jeg øye på min kusine som ikke er i vår vanlige vennekrets. Først da gikk det opp for meg at her er det noe rart på gang. Så ropte de surprise!!

Jeg er ikke en typisk «jente» som tenker over forlovelse fester, store begivenheter og slike ting. Jeg elsker å arrangere tema fester og gjøre stas på venninnene mine, men når det gjelder meg selv tar jeg lett på ting.

Jeg forventer veldig lite, og blir veldig glad for de minste ting generelt.

Jeg ble veldig rørt når jeg skjønte de hadde arrangert babyshower, fordi det er ikke noe jeg har ofret en tanke. Så der sto jeg med trillende tårer, og så mye takknemlighet.

Jeg er i min siste mnd av svangeskapet, og har ikke tenkt at jeg ønsket eller kom til å få en babyshower, så det er litt av en overraskelse.

De har brukt store deler av helgen sin på å stelle i stand noe som de vet jeg ville sette pris på, til tross for at jeg ikke har uttrykt noe ønske om det.

 

Maten var fantastisk, gavene så fine og alt var gjort så gjennomført.

Jeg er så takknemlig for hver og en av dere, mest i det daglige men litt ekstra i går, siden det var så super uventet og fint gjort av dere.

 

Å ha venninner som ikke har tusen unnskyldninger når det stormer som verst, viser disse gang på gang. De e tilstede for alt av gleder og sorger.

De slipper det de har i hendene, trøster, er tilstede og gir så mye kjærlighet året rundt.

Vi har hverandre i tykt og tynt slik det skal være, at jeg fortsatt har venninner fra barneskolen som er i hverdagen min er ganske unikt.

Det gir meg også litt ekstra trygghet nå som jeg har begitt meg ut på en ny reise som mamma, etter så mange år.

De fleste av dem har fortsatt små barn, som gjør det litt kos å tenke på alt vi kan finne på sammen i tiden som kommer. Dere er gull verdt og jeg elsker dere!:)

 

Har en del jeg ikke ser på som venner lengre, de som bare holder ord når det gangner dem selv. Som vil jeg skal bli med dem på alt mulig av avtaler, selv nå som jeg er høygravid.

Til gjengjeld blir en babyshower som tar en time eller to av livet, for mye å be om tilbake. Da kommer unnskyldningene på løpende bånd, noe som blir for latterlig for meg å bruke tid og energi på.

Slike mennesker skjønner jeg at sliter med seg selv, noe de også burde! Jeg har heldigvis ikke så lite venner, at jeg må tviholde på de som ikke gir meg annet enn irritasjon.

Så takknemlig for jenten min, som har planlagt og stelt i stand noe så søtt uten at jeg hadde en anelse… Jeg gjennomskuer vanligvis henne ganske lett, men denne gangen har hun overgått seg selv.

Hun blir en fin storesøster, det er det liten tvil om. Gjør meg godt i hjerte å tenke på at selv om det er en del år mellom mine barn, så vil de alltid ha hverandre. Hun som alltid har ønsket seg søsken, får endelig en lillebror og det gleder hun seg sånn over at det vakkert å være vitne til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg