Hjerte Fred

 

 

I dag var vi på middag hos foreldrene mine, så dro jeg til byen for å delta på hjertefred.

Jeg liker søndager, de e chill. Folk tar livet med ro, og lader opp til en ny travel uke. Denne søndagen er litt annerledes men fortsatt flott! 

Sundays are my fun days! 

Jeg gleder meg like mye til hjertefred hvert eneste år. Det er noe med stemningen, lysene og atmosfæren som er så nydelig. 

 

Hjertefred arrangeres 1 gang i året. Det er en sammenkomst hvor mennesker samles, for å minnes de som ikke lengre er blant oss. Det er fint å oppleve, veldig sterk noen ganger, men mest fint. Å bære på en sorg over tapet av noen som sto en nær, er noe de fleste kan relatere til. Det er det hjertefred handler om, å kunne samles og stå sammen. Du får utdelt en fyrstikkeske med blyant og papir, der du kan skrive ned noen tanker om de som er savnet om du ønsker det. Den kan kan du velge å kaste opp i fyr tønner, som er plassert rundt om i parken. Det er ulike musikk innslag, taler og alt i alt bare vakkert å være tilstede. Første gangen jeg var der, syns jeg det var veldig rart at så mange mennesker var samlet for å minnes noen som var død. De 2 siste årene derimot tenker jeg at det veldig fint at noe slikt eksisterer. Stemningen var noe dystrere i år, enn jeg har syntes tidligere. Jeg tenker det må være fordi lappen min var en del lengre, enn året før. Det er trist å tenke på alle som forlater dette livet, så mye tidligere enn rettferdigheten tilsier at de burde. I år lå jeg merke til en liten jente, som gråt i morens armer. Det gjør noe med hjertet ditt å se hvor fin den stunden i parken er, selv om det også gir deg en oppvekker på hvor kjært livet er. Hvor viktig det er å sette pris på de rundt oss. Man vet aldri hva morgen dagen bringer, eller om man får flere dager sammen med de som betyr mest for en. Hjertefred er i nygårdsparken hvert år. Parken var tidligere dystert i seg selv, da dette var tilholdssted for byens narkomane i veldig lang tid. Jeg syns det er flott å se at den nydelige parken blir brukt til andre formål, enn slik det var før. 

Dagen har vært perfekt på alle måter, men tankene vandrer på slike arrangment og det er vel det som er meningen. 

Nå skal jeg løpe til bussen, dra hjem til gullene mine og ta livet easy piecey resten av kvelden. Håper dere har har hatt en fin helg folkens! 

Vi skrives…  

Peace out fra fjorden!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg