Min lillle bestevenn

Merker dagene her hjemme går unna, selv om det er høstferie så flyger tiden avgårde. Siden jeg kom hjem har bloggen blitt en smule nedprioritert, slik det alltid har vært. 

Jeg burde vurdere å ha kun en reiseblogg, men det hadde blitt kjedelig å titte innom her kun for det. Jeg får prøve å bli litt flinkere. Døgnet har ikke nok timer på norsk jord, eller det syns jeg vel generelt også. Kost meg masse med barnebarnet mitt, funnet roen etter turen og nyter tilværelsen. 

I Bergen er været som alltid, opplett og små glimt av sol, blandet med heftige regnbyer. Jeg elsker denne byen, men høsten og vinteren er som oftest meget lang. Jeg er begynt med kreative ideer igjen, som gjør at jeg har mye å ta meg til framover. Når vinteren slår inn er det greit å ha noe å gjøre på. Det blir mørkt, kaldt og kortere dager, så innekos, kakao, varme fra peisen og gode ideer er helt på sin plass. Selv om jeg drømmer om en hvit vinter i denne byen, vet jeg hvordan det pleier å ende hvert år. Sludd, is og regn er standard, men håpet kan ingen ta fra meg.  

Våkner dere noen gang, og er fornøyd? Ingenting å klage på, bare generelt fornøyd med livet og det du opplever ? Du har rett til å le, du kan gjøre akkurat som du vil. Det som føles rett for deg, er din avgjørelse. Gjør akkurat det du føler for, selv om du føler andre ser på det som rart. Det handler om å være seg selv, ingen kan fortelle at du gjør det feil. Bare du kan leve ditt liv, og vet best selv hvordan. Det finnes bare en som deg, du er unik!:)) Jeg har funnet en indre ro, etter jeg fylte 30. Var livredd for alt folk sa, du blir gammel når du er fylt 30, da er livet over osv.. For noe tøv det er. Jeg nyter hver eneste dag til det fulle, stresser minimalt og er fornøyd med hverdagen min. Selvsagt har jeg drømmer å oppfylle. Ønsker som virker uoppnåelige, men roen i kroppen vet jeg at jeg ikke har hatt mer enn de siste årene. En følelse av at alt ordner seg slik det er ment til å gjøre. 

I dag har jeg en del ting på planen, skal til behandling for skulderen min. Burde avlyst, siden the man from China did wonders! Tenker likevel det e greit å sjekke den, i tilfelle det er en midlertidig fix. 

Meg og Chanel skal møte Malin, gjøre et pr ting i byen og kose oss. Nå har jeg hatt henne i 2 dager, og for en ny fryd det vakre barnet er. Malin har vært hos kjæresten sin, velfortjent etter 2 uker hjemme alene med Chanel når jeg har vært borte. Malin har stål kontroll på mamma rollen og det syns! :)) Hun er en fornøyd liten jente, det er kjekt å se. Chanel er på utforskning hele dagen, hun minner meg om Malin da hun var på den alderen. 

Mormor sin lille diamant gjør dagene lekende lett.Nå er det tid for litt lunch, beat bugs og en tur på butikken! Så skal Chanel få seg en powernap før dagen begynner for fult. 

 

Ha en fin dag folkens! 

I Bergen nyter vi høstferie, rolige dager og masse kos!:)) 

 

Vi skrives plutselig! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg