Epic

 

Jeg fikk med meg svarte plast hansker fra stuepiken, rasket med meg et pr plastposer fra leiligheten. Etter innlegget mitt, fant jeg ut at noe er bedre enn ingenting. 

 

Benkene langs stranden er så søte. Det er greit å kunne sette seg ned litt når man går fra start til ende på promenaden. 

 

De e også veldig herlig plassert, med en utsikt som er altoppslukende på morgenen. Den første benken jeg kommer til, er der hvor jeg la ut bilder av alt søppelet. En grei gjerning før hjemreisen,  ville gjøre meg godt. Strand promenaden har gitt meg mye glede de siste 13 dagene og innsatsen i går var liten. Søppelet har gitt en ekkel bismak, fordi jeg tross alt er turist, i et land der så mange andre kaster fra seg så mye overalt. 

Etter jeg hadde fylt første pose på et øyeblikk, forsto jeg fort at jeg kunne brukt flere timer på å få kastet alt. Fylte pose 2, å slo av en prat med 2 eldre grekere som jeg har sett gå sammen de andre dagene. De takket meg for innsatsen!:) De forsto lite av hvorfor jeg var villig til å plukke opp andres drit på den måten. Jeg svarte at hadde flere gjort som meg, hadde det brått sett bedre ut på kort tid. 

 

Gikk derfra med en god følelse i kroppen. 

Så var det tid for neste ide! 

 

Min planlagte frokostdate var ikke å se ved «hjemmet» hans. Fiskestengene var i vannlinjen. Han har nok vært et sted i nærheten, men kom ikke på den stunden jeg tilbrakte der dessverre. 

Fikk meg noe å spise, å ventet en stund men uten resultat… 

Tilbake i leiligheten, var gjengen klar for en ny dag i Faliraki. Dagen i går var epic, så mye inntrykk og opplevelser rasket sammen til en minnerik dag! 

Skulderen min har vært vond de siste ukene, så jeg klinte til med massasje på stranden og angret ikke et sekund. Føler meg frisk og rask. Mannen som masserte meg var fra Kina, og veldig dyktig. Følte meg fri som fuglen da han var ferdig. 

Nå tenker du sikkert at massører på stranden, ikke vet hva de holder på med og er der kun for å tjene penger.. Jeg kan med hånden på hjerte si meg enig, men han kunne ikke gjort en bedre jobb. Våknet i dag uten smerter i skulderen, og det e utrolig etter å ha kjent på det i snart 6 uker av og på. Det er en belastningsskade fra jobb, som blir bedre med tiden. Enn så lenge var det han gjorde helt gull for meg! :)) Ikke minst mer enn verdt de lusne 150,- han skulle ha for 25 min. 

Kjørte tilbake hit 16 tiden, dusjet å kjørte av gårde til det jeg hadde håp om at skulle bli en flott solnedgang. 

Syns bildene ble flotte, men himmelen var ikke like på lag som jeg har sett her tidligere. En meget fornøyd bergenser var jeg likevel… Denne øyen e helt usedvanlig, både på opplevelser og nydelighet. 

Kjørte til lokal markedet, shoppet litt og leverte fra oss nok en leiebil. Kvelden var koselig, pappa lagde middag. Det var en grei forandring, etter så mange restaurant besøk. Tok en drink i baren, og tilbrakte resten av kvelden på verandaen og snakket om så fine minner turen har gitt oss. 

 

 

I dag er jeg oppe som vanlig når resten av gjengen fortsatt sover, akkurat som jeg liker det. Skal ta meg en tur ut, nyte en deilig iskaffe på C&D og kjøpe meg et pr småting jeg har siklet etter hele turen. 

 

Hope life is kind to you people! 

 

Vi skrives! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg