Søppel ~ Tanker

 

Når nærmer slutten seg her med stormskritt. Rhodos er helt klart blant topp 5 av reisemål, jeg har elsket fra start til slutt. Vi har dagen i dag, morgendagen, og et pr timer på lørdag så er eventyret over for denne gang. 

Som vanlig er jeg tidlig oppe, tenker at jeg skal gå å se om jeg finner mitt nye bekjentskap i bunkersen hans. Håper han er villig til å spise frokost med meg, uten å se på det som noe annet enn en hyggelig stund vi deler sammen. Jeg forsto at han ikke var veldig villig til å ta imot hjelp sist, men uten mat og drikke duger helten ikke! 

 

Lå merke til i går hvor utrolig mye søppel turister slenger fra seg langs veiene her, og syns det er trist at man ikke respekterer landet man besøker mer enn som så. Langs strand promenaden finnes det veldig mange søppelspann, noen av dem må man riktig nok gå litt ekstra for å komme til, men det vrir seg i magen min av å se hvor fan folk gir. 

Jeg fikk med meg en blomst av en eldre mann på moped her om dagen, og selv om jeg syns lukten forsvant på vandringen kastet jeg den ikke. Jeg kastet ikke tomme vannflasker eller papir og plast fra frokosten min. Jeg gikk forbi mange søppelspann langs der jeg gikk. Jeg følte det var frekt når han hadde stoppet for å gi meg den, å slenge den fra meg igjen. 

Selv om det tross alt var en naturlig del av naturen. 

 

Jeg tror at å plukke opp etter seg, er et ork for mange ~ for meg er det en selvfølge. Kaster du ikke søppel etter en hel dag på stranden, så er du en stor slaur i mine øyne. 

Plukk papiret etter isen til barnet ditt, tomme vannflasker, ta med deg den tomme kaffe koppen du har kastet sigarettsneiper i en hel dag osv. Ikke begrav hodet i sanden, og la problemet ligge til personen som skal nyte stranden etter deg. 

Dagens utblåsning unna gjort! 

 

Nå skal jeg komme meg avgårde!:)) 

 

Gleder meg til å se om han er ved stranden. Hvis ikke prøver jeg igjen i morgen tidlig… 

 

Ha en fin dag folkens! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg