Rhodos ~ Gamle byen

 

For en dag!:)) 

Kost meg fra vi ankom Rhodos by, til vi kjørte tilbake på kvelden.

Var rundt og tittet i butikker, spiste lunch og shoppet. Tiden går så fort, når det er så mye å se. Etter vi hadde spist, tuslet jeg rundt i gamle byen alene. Gikk rundt med beundring fra jeg entret inngangen, til jeg omsider fant veien ut igjen. Må ærlig innrømme at jeg ble en smule svett i topp etasjen. Plutselig gikk det opp for meg, at jeg hadde ingen anelse på hvordan jeg skulle finne tilbake til start. Det var så vanvittig enorm, det ser stort ut fra utsiden. Det var ingenting i forhold til virkeligheten. 

Det fantes et hav av små suvenir butikker, karikatur kunstnere og koselige cafeer.  

Barn som spilte trekkspill og band som sang. En stor park med masse utstilte gamle kanoner. Jeg ble så fascinert at jeg sitter fortsatt med et smil, når jeg tenker på bildene jeg fikk tatt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var også helt fantastisk i havnen.

 

 

 

 

 

Gamlebyen på Rhodos er resultatet av ulik arkitektur fra flere perioder først og fremst aktitekturen til Knights of St. John.

Etter vi leverte inn bilen i kveld har vi ikke gjort så mye. Nå tenkte jeg å ta meg en cider eller to, se film og nyte livet. 

 

Har hatt en minnerik og fantastisk dag! 😉 

 

Make love, not war. 

 

Kyss fra en sliten, meget fornøyd Bergenser !:) 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg