Stopp ikke mobb!

 

-5 faktisk! Jeg er veldig glad i både vinter og sommer. Som bergenser må man regne med alle årstider på samme tid, men ren vinter og sommer er det fineste jeg vet. Regnet må vi ta med på kjøpet. 

Dagen i går forsvant som dugg for solen. Liker en hektisk hverdag, der alle gjøremål er ferdig , i takt  med dagen. Jeg kjøpte litt av gaven til jenten min, å var ute å spiste med henne. Gleder meg til i morgen, mer kos og morro med hun som betyr mer enn alt!;))

 

 

Så en video på nettet ang mobbing. Vil si til alle der ute som ser eller opplever å bli mobbet! Få hjelp, ikke sitt å vent på at skole eller arbeidsplass skal ta tak i det for lenge. Jeg ba skolen om hjelp i nesten 4 år, før jeg valgte å flytte jenten min et annet sted. Foreldre som har sky lapper på, og tror barnet dems er engler er det mest avskyelige jeg vet om. Barn som mobber har enten for mye egentid,psykiske plager eller mangel på oppdragelse hjemmefra. Så har du de på skolen som lover gull og grønne skoger, uten handling. Jeg vet ikke hvor mange møter jeg satt i før jeg sa nå er det fan nok, min datter skal ut av denne skolen før hele livet hennes er totalt ødelagt. Etter 4 år med lovnader om det ene og det andre, klikket det for meg. Rektor mente at bv skulle ha en finger med i saken og jeg ønsket dem mer enn velkommen på møtet. De støttet faktisk meg og ikke skolen. Det skolen skulle gjort, men aldri gjorde undret de seg over. I 4 år så jeg motet jeg bygget opp hos min datter hver eneste dag forsvinne mer og mer. Alle som hadde en ide som skulle fungere, forsvant som fluer. Dagen jeg fikk nok var jeg på jobb, ble oppringt av en nabo som fortalte at jenten min var blitt slått i skolegården, med ingen voksne tilstede. Selv om jeg ikke var hjemme løp hun hjem. Hjem der hun var trygg fra mobbing og skole! Jeg ble ringt for hun ble dratt opp på skolen igjen av en lærer. En lærer som prøvde å bevise ovenfor seg selv, hvor mye makt hun hadde! Ingen forklarte henne at det som var skjedd var feil eller at hun skulle føle seg trygg! Neida det ble en avhandling på rektors kontor om hvor galt det var av henne å løpe! Hva hadde du gjort?? Om du ble slått og ingen hjalp deg? 

Jeg avskyr mobbing i alle former og fasonger! Psykisk eller fysisk! Voksne er også mobbere, og barn som er oppdratt full av fordommer og hat, de blir mobbere! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jobb og penger, går foran den viktigste jobben man har. Har du satt barn til verden, så oppdra barna dine til å vite forskjell mellom rett og galt! Oppdra dem til å vite at det å be om hjelp er det man gjør. Hjelp dem til å forstå, at alle har behov for en venn på skolen! Slutt å tro at barnet ditt er Guds beste barn, når du sitter i møte etter møte å hører at din sønn/datter mobber andre på skolen. 

Jeg har møtt masse fantastiske lærere, som virkelig prøver å gjøre en forskjell i skolen. De har en fulltidsjobb som ikke slutter, selv om arbeidsdagen er over og de kommer hjem. Da skal de rette prøver og se over lekser osv. Det er ikke en lærers ansvar å oppdra ditt barn, den jobben må du som mor/far ta ansvar for. Men å lære barnet ditt rett og galt, begynner lenge før barnet ditt når skolealder. 

Det nytter ikke å legge all skyld på skolesystem, men de bærer ansvar når de har ditt barn i sin klasse! Et ansvar som skal tas på alvor, uavhengig av lettvinte løsninger og hvem som er skyld i hva. 

Jeg er glad min datter endelig blir sett på som en ressurs for sine medelever. Har lærere som ser henne. De prøver å gjøre hverdagen hennes lettere, enn det hun har opplevd tidligere. De ser henne som skole elev, ikke ett problem! Du T, e fantastisk! Alt du gjør for jenten min hver dag, setter jeg høyere pris på, enn all annen hjelp hun har mottatt tidligere. Du er oppriktig glad i henne og gjør det du kan for hennes hverdag skal bli så bra som mulig, hver eneste dag. 

Dagens hissigpropp! 

Ønsker dere en flott dag.

 Ta vare på de du bryr deg om.  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg