Christmas is here

 

Ønsker familie, venner, nære og fjerne en riktig god julaften. Jeg gleder meg til godt selskap, god mat levende lys og latter rundt bordet. Dessert og gaver :))) Kanskje blir det spill kveld og kos. 
Hvem vet? 
Jeg vet at det er jul, og den skal nytes med de som betyr alt rundt meg. Skulle jeg drømt om jul, hadde vi vært flere samlet i dag. 

Julen er en glede for veldig mange, på lik linje som Bayram er for andre. Eller andre feiringer i forskjellige varianter. 
Det er faktisk ganske identisk. 
Bare forskjell på skikk og tro. Religion og livssyn. 
Hvem, hva eller hvorfor.

Det er en tid da vi samles, å nyter selskapet til de rundt oss. Besøker hverandre og koser oss :))
Jeg elsker ikke julen, men elsker høytider. Grunnen til at julen er spesiell og rar, år etter år er fordi faren til min datter aldri får feire den med oss. På snart 16 år har vi aldri fått oppleve det. Men en dag Malin, kan jeg love deg det skjer.
Det er rart å tenke på, for jeg vet at den dagen kommer. Det blir nærmere og nærere for hvert år. 

Jeg tenker på familien min på andre kanten av jorden, dere er med meg i hjerte. 
Jeg elsker deg, Ibrahim. 
Nå og for alltid. 

Uansett hva framtiden bringer, elsker jeg også faren til min datter. Elsker han for at det vakreste jeg har i livet, er takket være oss to og det vi skapte sammen.  

Jeg elsker mannen min, for at han har vært klippen vår i flere år. Han ga meg mulighet til å se hva ekte forhold er basert på. Hva det ville si å være to om ting. At jeg ikke skulle bære vekten av byrder alene!
Elsker min datter som sin egen. 
Han har lært meg hva jeg fortjener i en kjæreste, venn og ektefelle. Hva min datter kan se opp til i en pappa, og skal forvente av sin ekte far. Gleden i øynene til min datter når han spurte, om de to skulle finne på noe, uten meg. Spille Wii eller PlayStation, lage mat sammen til meg osv. Spille kort, eller lære hverandre nye ord og setninger på forskjellige språk. Herlig … 

Sammen var vi gull, samkjørt og forelsket. Det gikk nesten 2 år før vi hadde en eneste diskusjon, en diskusjon som oppsto pga andres sjalusi og intriger. 
Jeg har elsket inderlig og dypt 3 ganger i mitt liv, og dere 3 har en bit av mitt hjerte for alltid. Dere har lært meg mye på veien. 
Lærdom jeg tar med meg videre, resten av livet. 

Vakre sangen, himmel på jord sier det meste. Sunget av vår egen bergenser Kurt Nilsen. 
Hørte sangen i går også framført av The Main Level.

Det var vakkert det, stå på gutter!:) 

Savner deg Jane. Vår vakre blomst.

Nyt ferien og senk skuldrene folkens! :))) 

Sett pris på det vakre du har i din hverdag. Det gjør jeg, og skal fortsette med det for alltid.

Nok engang, riktig God Jul.   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg