Kunnskapsrike kids!

Jeg ønsker at barn og ungdom i alle aldre, skal vokse opp å se verden. Ikke verden for det den var, ikke for det den blir. Men for det den er akkurat nå! 

At barn skal bli sett på som kunnskapsrike og dyktige! Er det ikke derfor de blir dratt i alle retninger, for å prestere best mulig??!

Det er det de blir fortalt. At de må bli fort voksne, være flinke på skolen , oppføre seg ute, være snille hjemme. Aldri klatre i trær, eller utforske noe som helst. Være aktive med andre ord.

Virkeligheten, og oppfatningen av den er noe annet. 

Presterer du ikke blir du sett på som “dum” 

Du blir presset ut av større grupper for DU er kul nok. Du holder ut mobbing i skolen, for å ikke bli møtt av skeptiske,skuffede lærere,foreldre osv. 

Og enda mer pes neste skoledag! Du presterer på alle plan. Selv Om kroppen er sliten etter en full skoledag i ett klasserom fylt av mas,unødvendig støy! Du må møte venner, for å ikke måtte face hvor utslitt du er. Eller høre på dem klage over din egen tid!

Jeg ønsker at min datter ser mennesker og behandler de deretter…  At hun oppfyller drømmer, hun drømmer om! At hun skaper en framtid for seg selv, og en evnt familie en dag.

At hun ser godt i seg selv og andre! 

Jeg elsket ikke barneskolen, jeg aksepterte den. Jeg elsket ungdomsskolen, for da fikk jeg endelig være med de jeg var med i fritiden. 

Jeg hadde musikk og dans som valgfag! Jeg testet ut at jeg mestret å lage mat i heimkunnskapstimene! Jeg hadde sløyd, gikk hjem og lærte enda mer fra min far.

Vi var med å samle penger til U-land. Vi plantet blomster og opplevde en hverdag utenfor klasserommet, på skolen. 

Mennesker kan å kakle,undødvendig! 

Jeg var skoleflink, og er det fortsatt! 🙂 Jeg bare ser inn og opp på en annen måte enn andre! 

Jeg er kunnskapsrik,jeg kan! 

Kan du/dere disponere egen tid!? 

Stå opp for det DU tror på, ikke la venner,familie eller andre diktere egen hverdag! 

Vær en ungdom, vær et barn.

Vær en ansvarsbevisst voksen! 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg