Ny dag og vakker utsikt! Tankene vandrer….

♠ I dag er tankene mine hos familien,venner og bekjente av en av de fineste jeg vokste opp med. Jeg aner ikke hva som har skjedd, men det er ikke vesentlig heller. Håper at familien din og øvrige står sammen i sorgen. Mine tanker er hos Siri og dine barn. Din vakre mamma og de som sto deg nærmest… Du vil bli savnet av alle som kjente deg, Thana! Hvil i fred kjære deg! 

———————————

Det er en ny dag og ny morgen, men det er vanskelig å ikke la tankene vandre. Vi lever i en urettferdig verden. Der penger og makt er viktigere enn å ha det godt og være lykkelige sammen. Hvorfor er vi så kyniske og trangsynt i Norge? 

Jeg ser nyheter og ser hva som skjer rundt i verden, inkludert i vårt land! Hvorfor er det ingen som snakker om hjelp? Handler alt om politikk? 

Skal vi ikke åpne hjertene våre og hjelpe våre neste? Skal vi ikke vise omsorg og kjærlighet for de som har det vondt? Skal alt handle om å regjere, penger og misbruk av dem? Er det viktigere at der blir storslåtte fester på Gran enn at vi ser ut og opp? Jeg forstår virkelig ikke. 

Er det viktigere å ødelegge bryggen for bybanen? Er det viktigere å “brenne” alle broer for den vakre byen vår?! Hva med å strekke ut en hjelpende hånd? 

Det brukes overflod av penger til julegaver, folk shopper med villhet i blikket. Jeg står å ser på galskapen med å bli kvalm. Selvsagt skal alle få lov å kjøpe gaver og bruke pengene sine, men kan vi ikke også tenke utenfor boksen? 

Vet dere hvem som produserer så og si alt av julepynt for Europa? 

Skulle ønske vi kunne stått sammen i høytider og ellers! 

Stått sammen og tenkt på fred,ro og en bedre verden for oss alle. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg