Min vakre øyesten ;)

 

Da jeg fant ut at jeg var gravid og fram til i dag, Malla, har jeg vært så stolt over deg.
Du er min !:)) Du er det kjæreste jeg har. 
Jeg har skapt noe så fantastisk, og du er helt perfekt i mine øyne. 

Du har gått litt feil, men det har aldri fjernet min kjærlighet til deg. 
Jeg er akkurat like takknemlig for at jeg er mammaen din, som jeg var første gang jeg så deg. 

Du har fått hjelp for dine feilskritt, og jeg er sååå imponert over alt du har oppnådd. 
Du har all grunn til å være stolt selv. 

Jeg har hatt veiledning. 
Men du skal vite at jeg aldri glemmer det grunnleggende, eller hva ‘De utrolige årene’ ga meg.

Det ga verktøy til å takle utfordringene om de skulle komme! Og de kom! 

Noen mener å rose god oppførsel og belønne det, er feil om ikke straffen er lik. 
Heldigvis er jeg av en annen oppfatning! 
Det har jeg med meg i tankene, uansett hva framtiden bringer. 

Det å gi negativ oppførsel for mye oppmerksomhet, gjør alt vondere. 

Å ikke glemme eller se fram er en uting, og jeg er så glad for at jeg har lært deg det! 

At jeg har lært deg grunnleggende verdier, som du alltid vil bære med deg. 

Du er høflig og god 
Du er omtenksom
Du er kjærlig
Du vet å oppføre deg
Du viser stor empati
Du elsker dyr 
Du elsker barn
Du er god mot de som er mindre enn deg 
Du viser respekt når det er fortjent 
Du viser om du føler deg stilt til veggs
Du gir utrykk for følelsene dine 
Du elsker lillebroren din 
Du elsker meg og pappa 
Du elsker familien din 
Du elsker vennene dine 
Du elsker kjæresten din 

Du er god skatten min, tvers gjennom god! 

Du vil alltid være min lille jente. 
Det kan ingen ta fra oss! 

Jeg husker dine første skritt. Alt du ville lære, og hvor nysgjerrig du var på det som du opplevde for første gang. 
Det var ikke en plass du ikke skulle utforske. Du var en aktiv jente, og ville rekke over mye på kortest mulig tid. 
På vei fra BHG, fant du ut at vi skulle plukke sopp. Så var det blomster. Neste dag var det sommerfugler som fascinerte deg. Vi hadde stål kontroll på de sommerfuglene 🙂 

Så oppdaget du fiskedammen i hagen. 
Der fant du også rumpetroll, med stor begeistring. 
Vi kunne bruke tre timer på en tur som hadde tatt 10 min hjem. Var der Tanja ramlet inn i livet vårt, hun kunne ikke skjønne hvorfor vi somlet sånn på en kort vei :)))
Jeg fant fort ut du elsket å lære, og etterligne. 
Du lærte å skrive og snakke tidlig. 
Jeg ga deg aktivitetsbøker fra du kunne holde en blyant selv. 
Du lærte fort, var ivrig og jeg kjempe stolt 😉 
Vi kunne sitte i mange dager å lage ferdig ett bilde, du var like ivrig! 
Du ble ikke lei, du lærte og storkoste deg. 
Årene på Østlandet fikk jeg virkelig se hva som befant seg i den lille prinsessen min, jeg ga deg min fulle oppmerksomhet og nøt hvert sekund. Turene i butikken til Imran , var noen av det gøyeste du visste. Der hadde de masse vi kunne lage kaker av, sa du alltid. Og det gjorde vi 🙂 
Du gikk deg ofte vill der inne, og fant en ny leke som gjorde at du glemte det fort. 

Vi gikk ikke derfra uten en ekstra pose med varer, du fant 🙂 

Du fikk dine første venner i bhg, og var så snill og omtenksom mot alle. Du delte alltid på leker, og var en god lekekamerat. 

Jeg lærte deg å bake, du satt ivrig foran ovnen og ventet med begeistring i øynene. 
Du hjalp til om vi skulle lage noe nytt til middag, det ville du også lære. 
Du sto i bleie og skulle ta oppvasken, griste vann utover alt- men du lærte. 

Du jenten min er helt enestående, aldri la noen fortelle deg noe annet 🙂 
Jeg elsker deg, Malla. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg