Early bird

Vet ikke hvordan det er med dere, men hodet mitt er alltid fylt av tusen tanker når jeg våkner. Det kan være tilbakeglimt fra gårsdagen, tanker for dagen som straks er i gang eller en kreativ ide som går fra ide til gjennomføring. 

Her en morgen satt jeg å tenkte over hvor mye bruk og kast mentalitet, det er blant mennesker.  

Folk som erstatter flotte brukbare ting, rett og slett for at de er lei det gamle. De orker ikke å gi det bort, legge det ut for salg for det er tidskrevende for mange! De skulle visst hvor mye gøy de går glipp av..

 

Nå vet jeg at jeg er over gjennomsnittet interessert i miljøet vårt. Likevel så forventer jeg ikke at de jeg har rundt meg, skal følge mitt spor på hva som er Ok eller ikke. Men det finnes så mye gøy å gjøre med det gamle framfor å kaste det. Jeg finner stor glede i å være kreativ, samtidig som jeg gjør en innsats for miljøet. 

 

Noen gamle rustne lykter jeg har hatt stående ute på terrassen, ble ideen her om dagen. Jeg pusset de så godt det lot seg gjøre, fjernet glass og vasket de med svamp. Så var jeg innom mange farge valg på hva som kunne bli fint. Jeg har sansen for vintage og syns det e så vakkert, blandet med en mer moderne stil. 

 

Valget falt på matt farge, ikke for lys eller mørk. Kalk spray er noe jeg har forelsket meg helt i, så det valget var enkelt. 

Fargen er vintage grey, men syns de er mer en varm beige enn grå i virkeligheten. 

Lyktene er to str, og jeg hadde 4. Så det ble en fin gave til venninnen min med et sett på 2 også, som hun ble veldig glad for. ( selv for hun som var skeptisk på forhånd) 

 

Selvsagt krever det en interesse for å skape noe nytt, av gammelt skrot for mange. For meg er det interessant, ide skapende og et kjempe gøy prosjekt for hver gang. 

Nå sitter jeg å venter på at feriegjengen min skal komme seg på bena. Merker at daglige rutiner fra hverdagen hjemme, sitter støpt enda når jeg våkner som et lyn 05.50!:) 

Ha en flott dag hvor enn du er. 

Vi blogges! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg